آرشیو تیر ماه 1403

آشنایی با تجهیزات صنعتی

میزان کارکرد الکتروموتور

۱۴ بازديد
خرید کالای صنعتی دست دوم چالش‌های خاص خود را دارد. تعیین قیمت، میزان کارکرد و سایر عوامل، می‌تواند دشوار باشد. الکتروموتور تک فاز دست دوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای خرید این کالا باید دقت زیادی به خرج دهید تا دچار اشتباه نشوید.

یکی از مهم‌ترین عواملی که به شما در خرید الکتروموتور تک فاز دست دوم کمک می‌کند، داشتن اطلاعات کافی در مورد این کالا است. اگر اطلاعات خود را در مورد الکتروموتور تک فاز آکبند افزایش دهید، احتمالا مشکلات کمتری برای خرید الکتروموتور دست دوم این کالا خواهید داشت.

در اینجا چند نکته برای خرید الکتروموتور تک فاز دست دوم آورده شده است:

قیمت مناسب را در نظر بگیرید. قیمت الکتروموتور دست دوم باید با توجه به میزان کارکرد، شرایط ظاهری و فنی آن تعیین شود.
میزان کارکرد الکتروموتور را بررسی کنید. الکتروموتورهای با کارکرد بالا، عمر کمتری دارند و ممکن است زودتر خراب شوند.
شرایط ظاهری الکتروموتور را بررسی کنید. الکتروموتورهایی که دارای آسیب فیزیکی هستند، ممکن است دچار مشکلات فنی نیز باشند.
شرایط فنی الکتروموتور را بررسی کنید. این کار را می‌توانید با کمک یک متخصص انجام دهید.
با رعایت این نکات، می‌توانید خریدی مطمئن و رضایت‌بخش داشته باشید.

کالای معیوب نخرید

علاوه بر این نکات، باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از فروشندگان ممکن است کالای معیوب را با قیمت بسیار پایین به فروش برسانند تا شما خود آن را تعمیر و استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن برای خرید الکتروموتور استوک به سراغ کالاهایی بروید که به‌صورت مشخص، کارایی لازم را به شما نشان دهد و مشکلی نداشته باشد.

3 نکته مهم برای انتخاب بهترین الکتروموتور استوک
الکتروموتور برند معتبر خریداری کنید
مقایسه قیمت و شرایط فنی الکتروموتور استوک
با افراد کارشناس مشورت کنید
به برند الکتروموتور استوک توجه کنید
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید الکتروموتور استوک در نظر بگیرید، برند تولیدکننده آن است. برندهای ناشناخته ممکن است کارایی لازم را نداشته باشند و در صورت بروز مشکل، تعمیر آن‌ها دشوار و هزینه‌بر باشد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌شود برای خرید الکتروموتور استوک، به سراغ برندهای معتبر بروید. این برندها دارای خدمات پس از فروش و قطعات یدکی فراوان هستند و در صورت بروز مشکل، می‌توانید به‌راحتی و با هزینه کمتری آن را تعمیر کنید.

مقایسه قیمت و شرایط الکتروموتور
با توجه به نوسانات قیمتی در ماه‌های اخیر، توجه به قیمت الکتروموتور استوک بسیار مهم است. بسیاری از فروشندگان، الکتروموتور دست‌ دوم را با قیمتی نزدیک به الکتروموتور آکبند قیمت‌گذاری می‌کنند. درصورتی‌که اطلاعی از قیمت روز نداشته باشید، احتمالا شما هم فریب خواهید خورد. هر چند قیمت الکتروموتور استوک کاملا وابسته به میزان کارکرد، برند و موارد مختلف دیگر است؛ بااین‌حال بهتر است قیمت الکتروموتورهای آکبند و دیگر الکتروموتورهای دست‌ دوم را داشته باشید تا بتوانید با قیمت مناسب این کالای صنعتی را خریداری کنید.

با افراد کارشناس مشورت کنید
هرچند برای خرید الکتروموتور آکبند هم نیاز به مشورت با افراد حرفه‌ای دارید؛ اما در خرید الکتروموتور استوک این نیاز بیشتر احساس می‌شود. افرادی که بتوانند به شما در زمینه سالم بودن یا درست کار کردن الکتروموتور دست‌ دوم نظر بدهند و حتی اطلاعاتی هم در مورد قیمت داشته باشند. تنها در این صورت است که برای خرید این کالای صنعتی دست‌دوم دچار مشکل نخواهید شد. بسیاری از فروشندگان برای پنهان کردن عیوب الکتروموتور فروشی خود، با ترفند هایی در هنگام فروش، از برخی ترفندها استفاده می‌کنند. افراد حرفه‌ ای و کارشناس می‌توانند این عیوب را تشخیص داده و از ضرر و زیان احتمالی شما پیشگیری کنند.

از کجا الکتروموتور استوک پیدا کنیم؟
سوال مهمی که بسیاری از افراد با آن مشکل دارند. شاید در گذشته مراجعه به برخی از فروشگاه‌ها کاری منطقی بود؛ اما امروزه با گسترش فضای دیجیتال، پیدا کردن الکتروموتور دست‌ دوم در اینترنت کار ساده‌تری شده است. سایت‌ ها و پلتفرم‌ های آگهی، اولین و ساده‌ ترین پلتفرم‌ ها برای پیدا کردن الکتروموتور استوک هستند. بااین‌حال تخصصی نبودن این سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ ها مثل دیوار و شیپور، ریسک خرید الکتروموتور استوک را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه راه‌اندازی دیوار صنعتی در سایت «کالا صنعتی» باعث شده تا افرادی که قصد فروش الکتروموتور استوک دارند با مراجعه به این سایت، آگهی خود را ثبت کنند. خریدار الکتروموتور استوک نیز می‌تواند با مراجعه به این صفحه از سایت «کالا صنعتی»، انواع الکتروموتور دست‌ دوم را مشاهده کرده و برای خرید آن اقدام کند. شاید هیچ پلتفرم تخصصی همانند دیوار صنعتی در «کالا صنعتی» نتواند نیاز شما برای پیدا کردن یک الکتروموتور استوک را برآورده کند. علاوه بر این می‌توانید در همین سایت، با مراجعه به صفحه فروش الکتروموتور، قیمت‌های استوک و آکبند را با هم مقایسه کنید.

الکتروموتور استوک لوهر

خرید الکتروموتور تک فاز دست دوم
بهتر است توجه داشته باشید که الکتروموتور تک فاز دست‌ دوم باید از فرد یا فروشگاهی مطمئن خریداری شوید. خرید الکتروموتور تک فاز از دیوار یا شیپور یا دیگر سایت‌های عمومی آگهی رایگان، نمی‌تواند آن‌قدرها اطمینان‌ بخش باشد. اگر از یک دیوار صنعتی که به‌ صورت تخصصی مشغول به ارائه کالای صنعتی دست‌ دوم و نو است استفاده کنید، احتمالا خرید الکتروموتور دست دوم دقیق‌تری خواهید داشت. اگر در چنین سایت‌هایی امکان دسترسی به افراد متخصص در آن زمینه نیز وجود داشته باشد، بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

الکتروموتور دست دوم

برای خرید الکتروموتور تک فاز دست‌دوم می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان کالا صنعتی نیز استفاده کنید. متخصصانی که تلاش می‌کنند تا با مشاوره‌های دلسوزانه و البته تخصصی، بهترین نتیجه و به‌صرفه‌ترین خرید الکتروموتور را برای شما فراهم کنند. در بسیاری از مواقع خرید الکتروموتور دست دوم به‌ صرفه نیست. در مقابل در مواقعی خرید الکتروموتور تک فاز به‌ صورت آکبند توجیه اقتصادی برای کسب و کار شما ندارد.

در نتیجه انتخاب اینکه الکتروموتور تک فاز دست‌دوم بخرید یا آکبند را می‌توانید در صحبت با افراد کارشناس متوجه شوید. این مشاوره‌ها را دست کم نگیرید و از شرایط مشاوره رایگان برای خرید الکتروموتور استفاده کنید.

نکاتی برای خرید الکتروموتور تک فاز دست‌دوم
با توجه به اینکه خرید الکتروموتور تک فاز به‌ صورت دست‌دوم کار حساسی است، شاید بهتر باشد به برخی نکات عمومی توجه داشته باشید تا انتخاب هوشمندانه‌تری انجام دهید. حتما در مورد وجود قطعات یدکی و سادگی تعمیرات دقت کنید. شما در حال خرید یک دستگاه صنعتی دست‌دوم هستید. دستگاه‌های نو نیز ممکن است زمانی دچار آسیب شوند. با این تفاوت که خدمات پس از فروش دستگاه‌های آکبند، احتمالا قوی‌تر از دستگاه‌هایی هستند که شما از فردی که خود استفاده‌کننده از دستگاه بوده، خواهد بود. در نتیجه بهتر است از همین حالا به فکر روز مبادا باشید!

هم در مورد خدمات پس از فروش، تعمیرکاران، هزینه‌های تعمیر الکتروموتور تک فاز و هم در مورد قطعات و نحوه تعمیر و نگهداری و روش های راه اندازی الکتروموتور تحقیق کنید. این تحقیقات به شما کمک می‌کند که تخمین بزنید آیا خرید الکتروموتور تک فاز دست‌دوم به‌صرفه‌تر است یا آکبند؟ همچنین بررسی‌های شما در هنگام خرید را دقیق‌ تر و موشکافانه‌تر می‌کند. نکته بعدی میزان کارکرد الکتروموتور تک فاز دست‌دوم است. حتما توجه داشته باشید که این دستگاه چه میزان و تحت چه شرایطی کار کرده است. تمامی این موارد می‌تواند بر روی قیمت الکتروموتور دست‌ دوم اثرگذار باشد. برای این منظور اگر خودتان تخصص لازم ندارید، حتما از مشورت و مشاوره افراد متخصص استفاده کنید.
ورود به لینک
قیمت الکتروموتور تک فاز دست دوم
حتما توجه داشته باشید که قیمت الکتروموتور تک فاز استوک به‌ مراتب کمتر از آکبند است. متاسفانه قیمت‌ های بسیار زیادی بر روی این دستگاه دست‌ دوم گذاشته می‌شود که با توجه به مشکلات بعدی که دارد، اصلا به‌صرفه نیست. با توجه به پارامترهایی که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، سعی کنید قیمت مناسبی از الکتروموتور تک فاز دست‌دوم را تهیه کنید تا برای کسب و کار شما به‌صرفه باشد.

کالا صنعتی هرچند به‌عنوان یک مجموعه فروشگاهی محصولات نو و آکبند صنعتی شناخته می‌شود؛ با این‌ حال تلاش کرده تا با ارائه بستری هوشمندانه به خریداران الکتروموتور تک فاز دست‌ دوم کمک کند تا محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین این بستر مهیا شده تا فروشندگان این کالا نیز به‌سادگی و بدون دردسرهای گذشته، آگهی فروش الکتروموتور تک فاز دست‌دوم را منتشر نمایند. بااین‌حال، این وظیفه خریدار است که با توجه به نکات گفته شده، بررسی‌های لازم را انجام داده و بهترین تصمیم را برای خرید الکتروموتور تک فاز بگیرد.

سخن پایانی
الکتروموتور تک فاز دست‌دوم در کنار مزایایی که در کاهش هزینه‌های واحد صنعتی یا کارگاه شما دارد، ممکن است مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. بهتر است با مشورت و چشمانی باز اقدام به خرید استوک‌های صنعتی به‌ ویژه الکتروموتور دست دوم کنید تا از خرید خود سود ببرید نه ضرر!

کاربردهای اینورتر اینوت INVT INVERTER

۱۴ بازديد
اینورتر اینوت یک دستگاه الکتریکی از برند اینوت است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می‌کند. برند اینوت یک برند مطرح در زمینه تولید انواع دستگاه های برق و اتوماسیون صنعتی است. این شرکت در سال 1995 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شنژن چین قرار دارد. محصولات INVT به دلیل کیفیت بالا و عملکرد بسیار عالی در کنترل دور موتور محبوب و مشهور شده است. عمر طولانی از دیگر مزیت های محصولات اینوت است. اگر به دنبال خرید یک مبدل الکتریکی با کیفیت، قابل اعتماد و با عملکرد عالی هستید، اینورتر اینوت یک گزینه عالی است. در ادامه به معرفی اجمالی انواع اینورتر اینوت میپردازیم که انتخاب و خرید را برای شما آسان تر میکند.

خرید اینورتر اینوت (راهنمای انتخاب و خرید)
هنگام انتخاب و خرید اینورتر اینوت، به دلیل تنوع مدل ها و ویژگی های مختلف این اینورتر باید به نکات زیر توجه داشت:

شناخت مدل ها: ابتدا در مورد مدل‌ها و انواع اینورترهای اینوت، ویژگی‌ها، عملکرد و قابلیت‌های آنها تحقیق کنید. بررسی نیازها و مشخصات فنی مورد نیاز برای پروژه یا کاربری خود را هم در نظر بگیرید.
جریان بار کامل (FLA): جریان بار کامل اینورتر انتخابی باید با FLA موتور مربوطه متناسب باشد. در صورت عدم تناسب FLA اینورتر و موتور، امکان زیر بار ماندن اینورتر یا عدم تشخیص پارامتر های حفاظتی آن خواهد بود.
ولتاژ کاری: توجه داشته باشید که ولتاژ کاری موتور بر روی پلاک در حالت های ستاره و مثلث با ولتاژ خروجی اینورتر تناسب داشته باشد. در ایران به صورت پیش فرض، ولتاژ خروجی اینورترهای سه فاز، 380 ولت و اینورتر های تک فاز، 220 ولت می باشد.
توان اینورتر: توان اینورتر باید با توان موتور متناسب باشد. معمولا در کاربری های گشتاور ثابت توان اینورتر با توان موتور یکی انتخاب شده و در کاربری های گشتاور متغیر یک توان بیشتر از توان موتور انتخاب می شود. البته لازمه ی این روش، بررسی همه جانبه پارامترهای موتور و اینورتر می باشد. لذا بهتر است از یک کارشناس متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.
پشتیبانی و خدمات پس از فروش: پس از بررسی و انتخاب اینورتر اینوت مناسب، از گارانتی و خدمات پس از فروش اینورتر خود مطلع شوید. لازم به ذکر است که اینورتر اینوت، دارای گارانتی 12 ماهه کامل به همراه خدمات پس از فروش از لحظه خرید است که توسط مجموعه کالا صنعتی ارائه می شود.
انواع اینورتر اینوت
اینورتر اینوت gd200a

رنج توانی 500∼2.2 کیلووات

کلاس ولتاژی 380V سه فاز

کاربری‌های نرمال و سنگین نظیر پمپ، فن، سنگ‌شکن و…

اینورتر اینوت gd20

رنج توانی 110∼0.37 کیلووات

کلاس ولتاژی 220V تک فاز و 400V سه فاز

کاربری عمومی و سنگین نظیر کانوایر، میکسر، بالابر و غیره

اینورتر اینوت gd10

رنج توانی 2.2∼0.37 کیلووات

کلاس ولتاژی 230 ولت و 400 ولت

کاربری‌های عمومی و نرمال (مورد استقبال ماشین سازی)

اینورتر اینوت gd35a

رنج توانی 1.5∼300 کیلووات

کاربری‌های بسیار حساس و دقیق مانند معادن، جرثقیل و بالابر، کمپرسورها، سیمان و شیشه

کنترل دور موتورهای سنکرون و آسنکرون

اینورتر اینوت gd270

کاربری‌های انتقال سیالات نظیر پمپ و فن

قیمت اینورتر اینوت
قیمت اینورترهای اینوت به رنج توانی آن و تکفاز یا سه فاز بودن آن بستگی دارد. مسلما هر چه توان اینورتر بالاتر رود قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. همچنین در مدل های مختلف اینورتر اینوت، ممکن است قیمت دو اینورتر در یک رنج توانی متفاوت باشد که متاثر از سنگین کار یا سبک کار بودن آن مدل و سایر قابلیت های آن باشد. یکی از نکاتی که اینورتر INVT را نسبت به دیگر اینورترها در دنیا متمایز می‌نماید ،قیمت بسیار مناسب آن است البته باید گفت که قیمت رقابتی این برند ، تاثیری در کیفیت آن نداشته است، چرا که تولید محصولات آن در سطحی کاملا گسترده بوده و لذا دارای قیمت هایی فوق العاده استثنایی است. برای دریافت قیمت دقیق و جزئیات بیشتر در مورد هر مدل، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کاربردهای اینورتر اینوت INVT INVERTER
اینورترهای INVT با توجه به مدل های متنوعی که دارد تقریبا تمامی کاربری ها از جمله:

کاربردهای عمومی (فن و پمپ)
نیمه سنگین (آسیاب، کمپرسور)
صنعتی و سنگین (اکسترودر، آسانسور و جرثقیل)
را پوشش می دهد؛ به طوری که تمامی مصارف شامل گشتاور متغیر و گشتاور ثابت را می توان با اینورترهای INVT راه اندازی نمود.

همچنین در پادکست زیر می توانید به طور کامل با شرکت اینوت و انواع اینورترهای اینوت، کاربرد و مزایای هر کدام از مدل ها بیشتر آشنا شوید.

پادکست معرفی درایو اینورتر اینوت
انواع اینورتر اینوت
درایو INVT اینوت در دو سری تکفاز و سه فاز عرضه می‌شود. سری تکفاز شامل مدل‌های GD10 و GD20 است. این مدل‌ها به دلیل کیفیت بالا، با عنوان GOOD DRIVE شناخته می‌شوند. سری GD10 و GD20 برای استفاده در کاربردها و صنایع مختلف مناسب هستند و قدرت ورودی آنها تا 2.2 کیلووات برای ورودی تکفاز و تا 110 کیلووات برای ورودی سه فاز است. سری سه فاز اینوت شامل مدل‌های ، GD20 ، GD10 GD200A، GD350A است. مدل GD200A درایو تخصصی پمپ است که برای پمپ‌ها و فن‌ها با قدرت 5.5 کیلووات تا 185 کیلووات مناسب است. همچنین، سری GD350 درایوهای پیشرفته تخصصی هستند که قابلیت نصب انکودر و موقعیت‌یاب را دارند.
تمرکز تولید بر روی مدل‌های GD است و این مدل‌ها برای کاربردهای سنگین و صنایع سنگین مناسب هستند.

اینورتر اینوت

نکته: در ردیف کلاسی ولتاژ بالای اینورتر اینوت (Hi Voltage) تا رنج توانی ۷۱۰۰ کیلووات نیز قابلیت تولید دارد.

اینورتر چینی اینوت سری GD10 مینی ساده
این سری از اینورترها برای کاربری های عمومی و ساده مناسب می باشد. این سری از درایو ها دارای کنترل PWM برداری فضایی می باشند. از دیگر خصوصیات اینورتر های سری GD10 اشغال فضای کم به دلیل طراحی فشرده آن ها می باشند. این درایوها دارای کنترل PID با 16 پله سرعت می باشند و تنوع کنترل الکتروموتور را به شکل مناسبی افزایش می دهند. اینورتر چینی اینوت در این سری دارای دو خازن (فیلتر C2, C3) مجزا برای نویز گیری می باشند. درایو چینی این سری دارای خنک کاری به وسیله جریان هوا (طبیعی) با توان 0.2 تا 0.75 کیلووات می باشند.

درایو سنگین کار اینوت سری GD20
درایو اینوت سری GD20 اختصاصاً برای کاربری های سنگین طراحی شده و به همین جهت می توان آن را درایو سنگین کار اینوت نامید. اینورتر اینوت سری GD20 با دارا بودن قابلیت Vector control بسیار حرفه ای ، انتخابی هوشمندانه برای اکثریت کاربری های سنگین به حساب می آید. از مزایای درایو سنگین کار اینوت سری GD20 دارا بودن درایوهای تکفاز است که رنج توانی آن از 0.4 کیلووات تا 2.2 کیلووات بوده و در مکان هایی که فاقد برق سه فاز هستند مورد استفاده قرار می گیرد. رنج توانی نمونه سه فاز اینوت سری GD20 از 0.75 کیلووات تا 110 کیلووات است. از دیگر مزایای این مدل کاهش ابعاد آن نسبت به نمونه های مشابه در برندهای دیگر است. برای مثال ابعاد این اینورتر سنگین کار اینوت نسبت به برندهای کره ای حدود 40 درصد کاهش یافته است. اینورتر اینوت سری GD20 در بالابر و جرثقیل ، کمپرسورها، سنگ شکن، چاپ و بسته بندی و ... به کاربرده می شود.

درایو سنگین کار اینوت سری gd20

ولتاژ ورودی

ظرفیت اضافه بار در یک دقیقه (A)

جریان نامی خروجی (A)

توان نامی (KW)

کد دستگاه

220/تکفاز

3.7

2.5

0.4

GD20-0R4G-S2

220/تکفاز

6.3

4.2

0.75

GD20-0R7G-S2

220/تکفاز

11.2

7.5

1.5

GD20-1R5G-S2

220/تکفاز

15

10

2.2

GD20-2R2G-S2

380/سه فاز

3.7

2.5

0.75

GD20-0R7G-4

380/سه فاز

6.3

4.2

1.5

GD20-1R5G-4

380/سه فاز

8.2

5.5

2.2

GD20-2R2G-4

380/سه فاز

14.2

9.5

4

GD20-004G-4

380/سه فاز

21

14

5.5

GD20-5R5G-4

380/سه فاز

27.7

18.5

7.5

GD20-7R5G-4

380/سه فاز

37.5

25

11

GD20-011G-4

380/سه فاز

48

32

15

GD20-015G-4

380/سه فاز

57

38

18.5

GD20-018G-4

380/سه فاز

67.5

45

22

GD20-022G-4

380/سه فاز

90

60

30

GD20-030G-4

380/سه فاز

112

75

37

GD20-037G-4

380/سه فاز

138

92

45

GD20-045G-4

380/سه فاز

172

115

55

GD20-055G-4

380/سه فاز

225

150

75

GD20-075G-4

380/سه فاز

270

180

90

GD20-090G-4

380/سه فاز

322

215

110

GD20-110G-4

درایو سنگین کار اینوت سری GD200A
درایو سنگین کار اینوت سری GD200A از رنج توانی 0.75 کیلووات تا 500 کیلووات است و مهم ترین مشخصه آن قابلیت کاربرد این درایو در طیف وسیعی از کاربری های سبک مانند پمپ و فن و کاربری های سنگین است. از مزایای مهم این مدل از اینورتر اینوت امکان کارکرد در دو رنج است که استفاده از یک مدل از این دستگاه را در پروژه ها و کاربری های مختلف فراهم می نماید. این مدل از اینورتر سنگین کار اینوت در کاربری های بوستر پمپ، کمپرسورها، آب و فاضلاب، معادن و... به کاربرده می شود.

درایو سنگین کار اینوت سری gd200a

حالت نرمال

حالت سنگین کار

کد دستگاه

ظرفیت اضافه بار در یک دقیقه (A)

جریان نامی خروجی (A)

توان نامی (KW)

ظرفیت اضافه بار در یک دقیقه (A)

جریان نامی خروجی (A)

توان نامی (KW)

-

-

-

3.7

2.5

0.75

GD200A-0R7G-4

-

-

-

5.5

3.7

1.5

GD200A-1R5G-4

-

-

-

7.5

5

2.2

GD200A-2R2G-4

16.8

14

5.5

14.2

9.5

4

GD200A-004G/5R5P-4

22.2

18.5

7.5

21

14

5.5

GD200A-5R5G/7R5P-4

30

25

11

27.7

18.5

7.5

GD200A-7R5G/011P-4

38.4

32

15

37.5

25

11

GD200A-011G/015P-4

45.6

38

18.5

48

32

15

GD200A-015G/018P-4

54

45

22

57

38

18.5

GD200A-018G/022P-4

72

60

30

67

45

22

GD200A-022G/030P-4

90

75

37

90

60

30

GD200A-030G/037P-4

110

92

45

112

75

37

GD200A-037G/045P-4

138

115

55

138

92

45

GD200A-045G/055P-4

180

150

75

172

115

55

GD200A-055G/075P-4

216

180

90

225

150

75

GD200A-075G/090P-4

258

215

110

270

180

90

GD200A-090G/110P-4

312

260

132

322

215

110

GD200A-110G/132P-4

366

305

160

390

260

132

GD200A-132G/160P-4

408

340

185

457

305

160

GD200A-160G/185P-4

456

380

200

510

340

185

GD200A-185G/200P-4

510

425

220

570

380

200

GD200A-200G/220P-4

576

480

250

637

425

220

GD200A-220G/250P-4

636

530

280

720

480

250

GD200A-250G/280P-4

720

600

315

795

530

280

GD200A-280G/315P-4

780

650

355

900

600

315

GD200A-315G/355P-4

864

720

400

975

650

355

GD200A-355G/400P-4

-

-

-

1080

720

400

GD200A-400G-4

-

-

-

1230

820

450

GD200A-450G-4

-

-

-

1290

860

500

GD200A-500G-4

محصولات پیشنهادی: اینورتر اشنایدر
درایو سنگینی کار اینوت سری GD350A
این درایو سنگین کار بسیار باکیفیت و چند منظوره است که هدف آن یکپارچه نمودن تمامی موارد مورد نیاز جهت کنترل موتور است. این دستگاه به دلیل دارا بودن قابلیت تجهیز به کارت های جانبی مختلف امکان فراهم نمودن نیازهای مختلف مشتریان را دارد. همچنین درایو سنگینی کار اینوت سری GD350A به تکنولوژی های کنترلی پیشرفته مجهز است. رنج توانی این مدل از 1.5 کیلووات تا 300 کیلووات است. درایو سنگین کار اینوت سری GD350A در معادن ، جرثقیل و بالابر، کمپرسورها، سیمان و شیشه و ... به کار برده می شود.

درایو سنگین کار اینوت سری gd350a

حالت نرمال

حالت سنگین کار

کد دستگاه

ظرفیت اضافه بار در یک دقیقه (A)

جریان نامی خروجی (A)

توان نامی (KW)

ظرفیت اضافه بار در یک دقیقه (A)

جریان نامی خروجی (A)

توان نامی (KW)

6

5

2.2

5.6

3.7

1.5

GD350A-1R5G/2R2P-4

8.4

7

3

7.5

5

2.2

GD350A-2R2G/003P-4

15

12.5

5.5

14.3

9.5

4

GD350A-004G/5R5P-4

20.4

17

7.5

21

14

5.5

GD350A-5R5G/7R5P-4

27.6

23

11

28

18.5

7.5

GD350A-7R5G/011P-4

38.4

32

15

38

25

11

GD350A-011G/015P-4

45.6

38

18.5

48

32

15

GD350A-015G/018P-4

54

45

22

57

38

18.5

GD350A-018G/022P-4

72

60

30

68

45

22

GD350A-022G/030P-4

90

75

37

90

60

30

GD350A-030G/037P-4

110.4

92

45

113

75

37

GD350A-037G/045P-4

138

115

55

138

92

45

GD350A-045G/055P-4

180

150

75

173

115

55

GD350A-055G/075P-4

204

170

90

225

150

75

GD350A-075G-/090P4

258

215

110

270

180

90

GD350A-090G/110P-4

312

260

132

323

215

110

GD350A-110G/132P-4

366

305

160

390

260

132

GD350A-132G/160P-4

408

340

185

458

305

160

GD350A-160G/185P-4

456

380

200

510

340

185

GD350A-185G/200P-4

510

425

220

570

380

200

GD350A-200G/220P-4

576

480

250

638

425

220

GD350A-220G/250P-4

636

530

280

720

480

250

GD350A-250G/280P-4

720

600

315

795

530

280

GD350A-280G/315P-4

780

650

355

900

600

315

GD350A-315G/355P-4

864

720

400

975

650

355

GD350A-355G/400P-4

984

820

450

1080

720

400

GD350A-400G/450P-4

1032

860

500

1230

820

450

GD350A-450G/500P-4

-

-

-

1290

860

500

GD350A-500G-4

راه اندازی اینورتر اینوت
استانداردهای بین المللی اینورتر اینوت
کسب استانداردهای SUD و TUV و همچنین گواهینامه ULWTDP از سندیکای بین المللی CNAS باعث گردیده است تا اینورتر INVT در سطح بین‌المللی جایگاه ویژه ای یافته و همتراز برندهای معتبر دنیا پیش رود. تکنولوژی پیشرفته و افزایش کیفیت در پیشبرد اهداف اینوت ، سبب گردیده است تا محصولات این شرکت همواره به روز باشد ، همین امر نیز زمینه‌ساز موفقیت اینورتر اینوت در اتوماسیون صنعتی شده است.

ورود به سایت کالاصنعتی
Goodrive

اینوت یک شرکت چینی می باشد که از زمان تأسیس خود در سال 2002، برروی اتوماسیون صنعتی و انرژی تمرکز کرده‌ است. در حال حاضر اینوت، 15 شرکت زیر مجموعه از جمله بخش اینورتر اینوت، بیش از 3200 کارمند، بیش از 30 دفتر داخلی در چین، 4 شعبه در خارج از کشور و یک شبکه‌ ی بزرگ فروش که بیش از 90 کشور خارجی را شامل می‌شود، دارا می باشد.

INVT چندین جایزه در زمینه تکنولوژی و شرکت‌های high_tech دریافت کرده‌ است. به‌ دلیل حضور پررنگ اتوماسیون صنعتی، تجهیزات الکتریکی، شبکه‌ های برق در فعالیت‌ های این شرکت، اینوت 12 مرکز تحقیق و توسعه در سراسر کشور، بیش از 1300 ثبت اختراع و صاحب اولین آزمایشگاه در صنعت است که گواهی ACT را از شرکت TUV دریافت کرده‌ است. شعب جهانی INVT و خدمات ضمانتی آن‌ها آماده‌ هستند تا به مشتریان راه‌حل‌های تخصصی، آموزش‌های فنی و پشتیبانی خدمات را ارائه دهند. شرکت INVT یکی از معدود شرکتهایی است که اینورتر اینوت را در سه کلاس ولتاژ بالا ،ولتاژ متوسط و ولتاژ پایین تولید می‌کند. اینورتر اینوت یکی از معروفترین برندهای با کیفیت چینی است که توانسته است در صنعت در کنار دیگر اینورتر های معتبر دنیا خودنمایی کند. درایو اینوت به جهت درخواستهای بیشماری که دارد برای تمامی کشورهای صنعتی در سراسر دنیا توزیع شده و لذا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان درایو های ac به شمار می‌رود.

نکته: مجموعه کالاصنعتی عرضه برندهای مختلف اینورتر های موجود در سراسر کشور را عهده دار بوده که در این میان اینورتر اینوت نیز یکی از آن هاست. تمامی درخواست های مربوط به اینورترها به صورت آنلاین بوده و عینا مطابق درخواست مشتری و در محل مشتری به وی تحویل خواهد شد، پیشنهاد میگردد ، جهت دریافت جزئیات و دریافت کاتالوگ اینورتر اینوت با کارشناسان بخش فروش سایت کالاصنعتی تماس بگیرید.

مشخصات فنی و کاربردهای پمپ بشقابی دو پروانه لئو LEO سری 2AC

۱۸ بازديد
معرفی پمپ آب دو پروانه لئو LEO سری 2AC
به منظور افزایش هد یا فشار سیال و در برخی موارد دبی، ساختار دو پروانه (2AC) به جای تک پروانه (AC) در پمپ گریز از مرکز یا سانتریفیوژ مرسوم شده است. برند لئو LEO، به عنوان یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع پمپ های خانگی، صنعتی، شناور، سیرکولاتور و ...، از این قاعده مستثنی نیست. لئو توانسته از توان 1 اسب تا توان 5.5 اسب پمپ بشقابی دو پروانه به صورت سه فاز و تک فاز، طراحی، تولید و روانه بازار کند. در ادامه نحوه شناسایی مشخصات پمپ براساس کد پمپ نشان داده شده است. به منظور دریافت لیست پمپ آب خانگی دو پروانه لئو سری 2AC و همچنین آشنایی با مشخصات فنی آن ها با کارشناسان دپارتمان پمپ کالا صنعتی، به عنوان نماینده برند لئو، در ارتباط باشید.

کد شناسایی در مدل های پمپ 2ac

مدل های موجود از پمپ های دو پروانه لئو LEO سری 2AC
همانطور که پیشتر بیان شد، لئو توانسته از توان 1 اسب تا 5.5 اسب پمپ دو پروانه تولید و روانه بازار کند. در ادامه لیست پمپ های دو پروانه گزارش شده است و سپس به طور مختصر در جدول مشخصات فنی آن ها ذکر شده است. براساس لیست بعد مشخص است پمپ یک اسب دو پروانه تنها در حالت تکفاز و پمپ 5.5 اسب دو پروانه سه فاز لئو LEO مدل 2AC400H تنها در حالت سه فاز تولید می شود.

پمپ 1 اسب دو پروانه تکفاز لئو LEO مدل 2ACm75
پمپ 1.5 اسب دو پروانه تکفاز لئو LEO مدل 2ACm110
پمپ 1.5 اسب دو پروانه سه فاز لئو LEO مدل 2AC110
پمپ 2 اسب دو پروانه تکفاز لئو LEO مدل 2ACm150H
پمپ 2 اسب دو پروانه سه فاز لئو LEO مدل 2AC150H
پمپ 3 اسب دو پروانه تکفاز لئو LEO مدل 2XCm25/160A
پمپ 3 اسب دو پروانه سه فاز لئو LEO مدل 2AC220
پمپ 4 اسب دو پروانه تکفاز لئو LEO مدل 2ACm300H
پمپ 4 اسب دو پروانه سه فاز لئو LEO مدل 2AC300H
پمپ 5.5 اسب دو پروانه سه فاز لئو LEO مدل 2AC400H
جنس بدنه پمپ: چدن ضد زنگ (HT200) حداکثر دمای مایع: 60 درجه سانتی گراد

کلاس حفاظت محیطی الکتروموتور: IPX4

جنس پروانه: برنج حداکثر دمای مایع: 40 درجه سانتی گراد کلاس عایق حرارتی الکتروموتور: F
مدل شرح حداکثر هد حداکثر دبی توان ورودی و خروجی
(متر) (متر مکعب بر ساعت) (فاز) (اسب بخار) (اینچ)
2ACm75 دو پروانه سانتریفیوژ یک اسب 45 4.8 تکفاز 1 hp 11/4×1 in
2ACm110 دو پروانه سانتریفیوژ 1.5 اسب 47 8.4 تکفاز 1.5 hp 11/2×1 in
2ACm150H دو پروانه سانتریفیوژ 2 اسب 63.5 7.2 تکفاز 2 hp 11/2×1 in
2AC150H دو پروانه سانتریفیوژ 2 اسب- سه فاز 63.5 7.2 سه فاز 2 hp 11/2×1 in
2XCm25/160A دو پروانه سانتریفیوژ 3 اسب 68 12.0 تکفاز 3 hp 11/2×1 in
2AC220 دو پروانه سانتریفیوژ 3 اسب-سه فاز 65 11.0 سه فاز 3 hp 11/2×1 in
2ACm300H دو پروانه سانتریفیوژ 4 اسب 65 15.5 تکفاز 4 hp 11/2×11/4 in
2AC300H دو پروانه سانتریفیوژ 4 اسب-سه فاز 70 15.5 سه فاز 4 hp 11/2×11/4 in
2AC400H دو پروانه سانتریفیوژ 5.5 اسب-سه فاز 82 15.5 سه فاز 5.5 hp 11/2×11/4 in
مشخصات فنی و کاربردهای پمپ بشقابی دو پروانه لئو LEO سری 2AC
آنچه برند لئو را نسبت به سایر برندها متمایز کرده است گارانتی 2 سال و خدمات پس از فروش 10 سال است. در ادامه مشخصات فنی و کاربردهای پمپ بشقابی گریز از مرکز دو پروانه لئو LEO سری 2AC به ترتیب گزارش شده است:

مشخصات فنی
بیشینه مکش پمپ: 8+ متر
نوع و جنس سیم پیچی: دو قطبی 2900 دور سیم تمام مس
جنس محور: استیل 304
بیشینه دمای قابل تحمل سیال و محیط: 40+ درجه سانتی گراد
کلاس عایق بندی و کلاس حفاظتی: به ترتیب نوع F و IPX4
نوع بلبرینگ: C & U
مجهز به محافظ گرمایی برای حالت الکتروموتور تک فاز
جنس پروانه و جنس بدنه: برنج و چدن ضد زنگ
کاربردها
با توجه به اینکه پمپ های دو پروانه لئو LEO در بازه های مختلفی از دیدگاه هد و دبی کار می کنند، کاربردهای بسیاری را می توان برای آن متصور شد. در ادامه نمودار هد بر حسب دبی برای پمپ های مختلف نشان داده شده است.

انتقال و پمپاژ آب یا سیالات نزدیک به آب از دیدگاه خواص فیزیکی و شیمیایی
مناسب برای آبیاری باغات، زمین های کشاورزی
تقویت فشار آب در ساختمان - بوستر پمپ های ساختمانی و بوستر پمپ های آتشنشانی
انتقال و پمپاژ آب برای مسافت های طولانی
نمودار پمپ لئو مدل 2ac

قطعات، مشخصات وزنی و سایز سری 2AC
اگر چه پمپ های لئو سری 2AC در توان های مختلفی طراحی و روانه بازار شده است، قطعات آن ها نه از دیدگاه سایز بلکه از نظر نوع با یکدیگر یکسان است. در ادامه نام قطعات و تصاویر آن های به صورت انفجاری نشان داده شده است. این قطعات به ترتیب شامل پیچ تخلیه، بدنه پمپ، آببند یا گسکت، پروانه یا همان آب پخش کن، پوشش، سیل مکانیکی، واسطه، سیل، بلبرینگ، روتور، استاتور، پوشش انتهایی، دمنده، پوشش دمنده، برد ترمینال، خازن و جعبه ترمینال است.





جنس قطعه

نام قطعه

شماره قطعه

PART

MATERIAL

آلیاژ برنج

پیچ هواگیری

1

Drain Plug

HPB59-1

چدن ضد زنگ

بدنه پمپ

2

Pump Body

ht200

NBR

واشر

3

Gasket

NBR

برنج

پروانه

4

Impller

Brass

چدن ضد زنگ

کاور واسطه

5

Bracket Cover

HT200

کربن / سرامیک

آب بند مکانیکی

6

Mechanical Seal

Carbon / Ceramic

چدن ضد زنگ

واسطه

7

Support

HT200


عایق روغن

8

Oil Seal



بلبرینگ

9

Bearing



روتور

10

Rotor



استاتور

11

Stator


آلومینیوم سخت کاری شده

کاور انتهایی

12

Rear Cover

Zl 102

PP

فن

13

Fan

PP

PP

کاور فن

14

Fan Cover

PP

پلی کربنات

برد ترمینال

15

Terminal Board

PC


خازن

16

Capacitor


ABS

جعبه برق

17

Terminal Box

ABS

یکی از پارامترهای مهم برای انتخاب پمپ لئو سری 2AC به عنوان پمپ مطلوب، آشنایی با سایز ورودی و خروجی در توان های مختلف است. براساس شکل بعد تنها پمپ یک اسب دو پروانه دارای ورودی 1.25 اینچ است و سایر مدل های مذکور از توان 1.5 اسب تا 5.5 اسب دارای دهانه 1.5 اینچ است. خروجی پمپ های 1 تا 3 اسب یک اینچ و مدل های 4 و 5.5 اسب دارای خروجی 1.25 اینچ است.

پمپ لئو سری 2AC براساس جدول زیر دارای ابعاد و وزن های متفاوتی است (براساس توان) که می توان از آن جهت صحت اصل بودن کارای دریافتی اطمینان حاصل کرد. به منظور دریافت لیست قیمت پمپ های دو پروانه لئو سری 2AC و همچنین آشنایی با مشخصات فنی آن ها با کارشناسان دپارتمان پمپ کالا صنعتی، به عنوان نماینده برند لئو، در ارتباط باشید.
کلیک کنید


پمپ دو پروانه لیو Leo با چه توان هایی عرضه می شود؟
پمپ دو پروانه لیو Leo در مدل های 2ACm75 یک اسب، 2ACm110 یک و نیم اسب لیو Leo ، 2ACm150H دو اسب (تک فاز و سه فاز) ، 2XCm25/160A و 2AC220 سه اسب (تک فاز و سه فاز) ، 2ACm300H چهار اسب (تک فاز و سه فاز) ، 2AC400H پنج و نیم اسب سه فاز تولید می شود. برای آگاهی از محصولات بیشتر مربوط به پمپ لیو Leo با همکاران ما در تماس باشید.

پمپ گریز از مرکز دو پروانه لیو Leo کجاها مصرف می شود؟
از مهم ترین مصارف و کاربرد های پمپ سانتریفیوژ دو پروانه لیو Leo می توان به مواردی چون: انتقال آب تمیز و دیگر مایعات مشابه که دارای خواص فیزیکی و شیمیایی یکسانی باشند، اشاره کرد. به عنوان مثال پمپ دو پروانه لیو Leo برای تامین فشار برای ساختمان های بلند و آتش نشانی، انتقال آب به مناطق دور دست، آبیاری باغ ها، تامین فشار و همچنین گردش آب در سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات دیگر استفاده می شود.

پمپ دو پروانه لیو چه اجزایی دارد؟
بیشترین میزان مکش در پمپ سانتریفیوژ دو پروانه با برند لیو Leo هشت متر و بیشترین دمایی که باید در آن عملیات تست برای استخراج نمودار عملکرد های پمپ انجام شود 40 درجه سانتی گراد می باشد. شفت این پمپ استیل 304 بوده و بدنه و واسطه پمپ طی فرآیند های خاصی خاصیت ضد زنگ بودن را پیدا کرده اند.

موتور در پمپ سانتریفیوژ دو پروانه لیو Leo متشکل از بخش هایی است؟
پمپ سانتریفیوژ دو پروانه لیو Leo در بسیاری از اجزای خود با پمپ سانتریفیوژ بشقابی لیو Leo دارای اشتراک است. همانند پمپ سانتریفیوژ بشقابی معمولی لیو Leo این پمپ نیز دارای سیم پیچ مسی در درون موتور است، کلاس عایق حرارتی آن F می باشد و همچنین دارای کلاس حفاظت محیطی IPX4 است. از دیگر اجزای پمپ گریز از مرکز دو پروانه لیو Leo می توان به یاتاقان C&U اشاره نمود. همینطور دمای آب مناسب برای استفاده از پمپ بشقابی دو پروانه لیو Leo حداکثر 40 درجه سانتیگراد است.

موتور آسنکرون با روتور سیم پیچی شده (اسلیپ رینگ)

۱۶ بازديد
یکی از پرکاربردترین موتورهای الکتریکی که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، موتور آسنکرون است؛ اما دقیقا موتور آسنکرون چیست؟ این موتورها که موتور القایی نیز نامیده می‌شوند، نوعی الکتروموتور AC هستند که در آن روتور با سرعتی کمتر از سرعت میدان مغناطیسی دوار استاتور می‌چرخد. با توجه به اینکه میدان مغناطیسی استاتور باعث ایجاد یک جریان القایی و در نتیجه چرخش روتور می‌شود، به این الکتروموتور، موتور القایی هم گفته می‌شود.
موتورهای آسنکرون یکی از رایج‌ترین نوع الکتروموتور است که تعمیر و نگهداری آسانی دارند؛ معمولا الکتروموتور سه فاز القایی یا همان آسنکرون به دلایلی مثل هزینه کم‌تر و تعمیر و نگهداری آسان‌تر، مورد استقبال بیشتری نسبت به الکتروموتور تک فاز آسنکرون قرار می‌گیرد.
این موتورها در طیف وسیعی مثل پمپ، فن، کمپرسور، نوار نقاله و… کاربرد دارند؛ مهم‌ترین ویژگی شناخته شده موتورهای آسنکرون، عدم تغییر سرعت آن است؛ چرا که سرعت این موتورها به عواملی مثل فرکانس و تعداد قطب‌ها (پل‌ها) بستگی دارد. برای مقایسه موتور آسنکرون یا القایی با موتورهای سنکرون و درک بهتر تفاوت آن ها، مقاله الکتروموتور آسنکرون و سنکرون را مطالعه فرمایید.

موتور آسنکرون

انواع موتورهای آسنکرون
به طور کلی موتورهای آسنکرون بر اساس نوع روتور به دو دسته تقسیم می‌شوند:

موتورهای آسنکرون با روتور قفس سنجابی
موتورهای آسنکرون با روتور سیم پیچی شده یا اسلیپ رینگ
موتور آسنکرون با روتور قفس سنجابی
موتور آسنکرون با روتور قفس سنجابی

کی از انواع رایج موتورهای القایی، موتور آسنکرون با روتور قفس سنجابی است؛ روتور این موتورها از یک استوانه فلزی به شکل قفس سنجاب تشکیل شده است که میله‌های مسی رسانایی دو طرف آن را به هم متصل کرده و جریان القایی را از میدان استاتور دریافت می‌کند. این موتورها:

ساختاری ساده‌تر دارند.
سرعت آن‌ها مانند موتور اسلیپ رینگ، در بارهای مختلف تقریبا ثابت است.
نسبت به موتورهای اسلیپ رینگ قدرت بیشتری دارند.
برای راه‌اندازی به موتور فرعی نیاز ندارند و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی راه‌اندازی کرد.
موتور آسنکرون با روتور سیم پیچی شده (اسلیپ رینگ)
موتور اسلیپ رینگ روتور سیم پیچی شده‌ای دارد که از سیم‌های مسی یا آلومینیومی تشکیل شده است. سیم پیچ‌های روتور به یکدیگر متصل هستند و جریان القایی را از میدان مغناطیسی استاتور دریافت می‌کنند.
موتور آسنکرون با روتور سیم پیچی شده:

گشتاور راه‌اندازی بالاتری نسبت به موتورهای آسنکرون با روتور قفس سنجابی دارند.
جریان مورد نیاز هنگام راه‌اندازی آن‌ها کمتر است.
سرعت آن‌ها در بارهای مختلف تقریبا ثابت است.
می‌توان بار را روی این موتورها افزایش داد.
همچنین این موتورها معایبی نیز دارند:
نسبت به موتورهای آسنکرون با روتور قفس سنجابی قیمت بالاتری دارند.
نگهداری آن‌ها پیچیده‌تر است.
ساختار الکتروموتور آسنکرون
الکتروموتور آسنکرون دو بخش اصلی دارد که شامل استاتور و روتور می‌شود.
استاتور بخش ثابت موتور است و از تعدادی سیم پیچ تشکیل شده که میدان مغناطیسی دوار را به‌وجود می‌آورند.
روتور بخش متحرک موتور محسوب می‌شود که از رساناهایی تشکیل شده تا جریان القایی را از میدان مغناطیسی دوار استاتور دریافت کنند.
در موتورهای آسنکرون از هیچگونه آهنربایی استفاده نشده و تماما با اتصال فازهای ورودی به سیم پیچ‌ها، میدان مغناطیسی تولید می‌شود.

ساختار الکتروموتور آسنکرون

عملکرد موتور آسنکرون
موتورهای AC جریان متناوب را با استفاده از فرآیند القایی الکترومغناطیسی به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند. زمانی که جریان متناوب به استاتور اعمال شود، یک میدان مغناطیسی دوار درون آن شکل می‌گیرد که بر روتور اثر می‌گذارد و باعث ایجاد جریان القایی می‌شود. سپس جریان القایی به‌وجود آمده، در روتور یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند و در تعامل با میدان مغناطیسی استاتور، باعث چرخش روتور می‌شود.
همانطور که گفتیم، موتورهای القایی هیچ وسیله خارجی برای تحریک و به حرکت درآوردن روتور درون خود ندارند و سرعت روتور به القای میدان مغناطیسی بستگی دارد. با تغییر میدان الکترومغناطیسی، روتور با سرعت کمتری نسبت به سرعت میدان به حرکت درمی‌آید.
نکته: اختلاف سرعت روتور و میدان مغناطیسی را لغزش می‌نامند.
https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/443/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D9%86%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
تفاوت موتور سنکرون و آسنکرون
تفاوت موتور سنکرون و آسنکرون

مهم‌ترین و اساسی‌ترین تفاوت بین موتور سنکرون و آسنکرون، سرعت روتور نسبت به سرعت استاتور است. در موتور سنکرون سرعت روتور و استاتور برابر هستند، در حالی که در موتور آسنکرون سرعت روتور کمتر از سرعت موتور است. همین موضوع باعث می‌شود تا بین سرعت چرخش شفت و میدان مغناطیسی، امکان افزایش گشتاور برای موتورهای آسنکرون فراهم شود.
باتوجه به برابر بودن سرعت روتور و استاتور در موتورهای سنکرون، آن‌ها هیچ لغزشی ندارند؛ همچنین به یک منبع برق AC خارجی نیز نیاز دارند.

نتیجه گیری

به طور کلی موتور آسنکرون و سنکرون در مواردی مثل کنترل سرعت، راه‌اندازی، قدرت عملیاتی موتور، میزان بار و هزینه تعمیر و نگهداری با هم تفاوت دارند؛ اما رایج‌ترین نوع الکتروموتور سه فاز و تک فاز، موتورهای القایی یا همان آسنکرون‌ها هستند.
یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش طول عمر موتورها، تعمیر و نگهداری صحیح است که این موضوع را در مقاله نگهداری دوره ای از الکتروموتور به طور کامل توضیح داده‌ایم.
در نهایت اگر می‌خواهید از انتخاب و خرید یک الکتروموتور القایی مناسب مطمئن شوید، بهتر است با کارشناسانی خبره در این زمینه مشورت کنید. متخصصین حرفه‌ای در کالاصنعتی آمادگی ارائه مشاوره‌های تخصصی و رایگان در زمینه انتخاب، راه‌اندازی و نگهداری انواع الکتروموتور را دارند؛ بنابراین می‌توانید بدون هیچ نگرانی با ما در ارتباط باشید.

کوپلینگ شبکه ای

۱۶ بازديد
در صنعت و کارگاه ها هنگامی که می خواهند شفت دو دستگاه برای مثال پمپ و الکتروموتور را به یکدیگر متصل کنند، از قطعاتی رابط استفاده می کنند. پر مصرف ترین قطعه برای این کاربرد، کوپلینگ است. کوپلینگ دو شفت را به یکدیگر متصل می کند و نیرو و گشتاور را از یک شفت به شفت دیگر انتقال می دهد. کوپلینگ ها به دو دسته کلی صلب و انعطاف پذیر تقسیم می شوند. کوپلینگ های صلب کاربرد کمترین دارند و از لحاظ قیمتی نیز ارزان تر هستند. از طرفی کوپلینگ انعطاف پذیر به دلیل خاصیت های بی نظیری که دارد و ویژگی های خود بسیار پرکاربرد هستند و می توانند در اکثر کاربردها و محیط های متفاوت استفاده شوند. کوپلینگ انعطاف پذیر انواع متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی انواع کوپلینگ انعطاف پذیر به همراه بررسی ویژگی ها و کاربردهای این کوپلینگ ها پرداخته شده است. شما می توانید برای دریافت قیمت کوپلینگ، مشاوره تخصصی رایگان و انتخاب مناسب ترین کوپلینگ برای کاربرد خود با کارشناسان کالا صنعتی تماس بگیرید.
کالاصنعتی
انواع کوپلینگ انعطاف پذیر
به طور کلی کوپلینگ انعطاف پذیر به دو دسته فلزی و الاستومری تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها، اجزا خاصی است و هرکدام برای مصارفی خاص استفاده می شوند. در ادامه به بررسی کامل انواع کوپلینگ انعطاف پذیر (فلزی، الاستومری) و ویژگی آن ها پرداخته می شود.

انواع کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی
تمام اجزا کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی، از فلز است و هیچ عنصر الاستومری در ساختار این کوپلینگ نمی باشد. کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی با نام کوپلینگ مکانیکی نیز در بازار شناخته می شود. کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی دارای انواع متفاوتی هستند که در شکل زیر نشان داده شده اند و در ادامه به بررسی هر کدام پرداخته می شود.

کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی 

1) کوپلینگ دنده ای
کوپلینگ دنده ای متشکل از دو هاب با دندانه های خارجی است که دندانه ها روی یک بوش یک یا دو تکه متصل می شوند. در این کوپلینگ ها گشتاور از یک هاب به وسیله بوش به هاب مقابل منتقل می‌شود. کوپلینگ دنده ای باید به صورت مداوم روانکاری شود. در جدول زیر مشخصات این کوپلینگ انعطاف پذیر آورده شده است.

خرید اینورتر تتا

۱۸ بازديد
اینورتر تتا که با نام درایو تتا نیز شناخته می‌شود، یکی از برندهای بسیار باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه اینورتر چینی است که به‌منظور کنترل دور و گشتاور خروجی الکتروموتور، کنترل جریان مصرفی اولیه، بهبود مصرف برق، کاهش شوک مکانیکی موتور در هنگام راه‌اندازی و … به کار می‌رود. اینورتر تتا در 4 مدل MA410، MA510، MA610 و MA710 به بازار عرضه می‌شود.

سری MA710: اینورتر تخصصی آسانسور | پوشش بازه وسیعی از موتورهای موجود در بازار | قابل‌استفاده در دو حالت Open Loop و Closed Loop | دارای تنظیمات تخصصی آسانسور به صورت پیش‌فرض
سری MA610: کاربری عمومی و سنگین | تک فاز و سه‌فاز | توان مدل تک‌فاز: 3.7 کیلووات | بازه توان اینورتر سه‌فاز: 1.5 تا 200 کیلووات
سری MA510: کاربری سنگین | سه‌فاز | بازه توان: 18.5 تا 132 کیلووات
سری MA410: کاربری سبک | تک‌فاز | بازه توان: 0.37 تا 2.2 کیلووات
انواع اینورتر تتا

وب‌سایت کالا صنعتی به‌عنوان تأمین‌کننده و نمایندگی اینورتر تتا در ایران، تمامی محصولات این شرکت را به همراه 2 سال گارانتی و قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با ما در ارتباط باشید.

انتخاب اینورتر تتا
برای انتخاب اینورتر تتا، ابتدا باید نیازهای کاربرد را به‌دقت مورد بررسی قرار دهیم.

نوع بار:

بار گشتاور ثابت: موتور در تمام سرعت‌ها نیاز به گشتاور ثابتی برای انجام کار دارد. مانند آسانسور، اکسترودر و نوار نقاله
بار گشتاور متغیر: گشتاور موردنیاز موتور همراه با تغییرات سرعت، تغییر خواهد کرد. مانند فن‌ها، پمپ، ماشین‌های تراش و میکسرها
بار توان ثابت: توان موتور در تمامی دورهای خروجی ثابت می‌ماند. مانند ماشین‌های ریسندگی و دستگاه کشش سیم
نوع کاربرد:

کاربرد سبک: کاربردهایی مانند صنایع پخت، موتورهای اسپیندل و … که گشتاور زیادی نیاز ندارند.
کاربرد نیمه‌سنگین: کاربردهایی مانند راهبر جرثقیل، صنایع نساجی، دستگاه تزریق پلاستیک و … که بار سنگین‌تری داشته و گشتاور نسبتاً بیشتری نیاز دارند.
کاربرد سنگین: کاربردهایی که بار بسیار سنگینی داشته و نیاز به گشتاور بالایی دارند. از جمله دستگاه اکسترودر، وینچ، کمپرسور، دستگاه CNC و … .
گشتاور راه‌اندازی:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب و خرید اینورتر باید در نظر گرفت، ماکزیمم گشتاور راه‌اندازی است. بر اساس این عامل باید اینورتر تتا با مشخصات مناسب را انتخاب نمایید.

روش کنترل:

اگر روش کنترل خاصی مانند کنترل V/F، کنترل برداری با سنسور یا بدون سنسور و … را در نظر دارید، با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید تا اینورتری با مشخصات موردنیاز را به شما معرفی نمایند.

دامنه فرکانس:

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در انتخاب اینورتر تتا، بیشترین فرکانس خروجی موتور است. درایو انتخاب شده باید توانایی پشتیبانی از فرکانس موردنظر را داشته باشد.

سایر موارد:

علاوه بر موارد گفته شده باید عواملی مانند تعداد ورودی و خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ، کنترل حلقه بسته، قابلیت نصب Encoder، قابلیت PID و شبکه‌هایی که توسط درایو پشتیبانی می‌شود را بررسی کنید.

خرید اینورتر تتا
پس از بررسی نیازهای کاربرد، باید مشخصات الکتروموتور و اینورتر را از پلاک یا کاتالوگ آن‌ها بررسی نموده و با یکدیگر مطابقت دهید. از جمله مهم‌ترین عواملی که هنگام خرید اینورتر تتا باید در نظر گرفت عبارت‌اند از:

توان موتور: توان درایو تتا باید متناسب با توان موتور و در بعضی موارد بیشتر از آن انتخاب شود.
جریان بار کامل (FLA) و ضریب توان: جریان نامی ثبت شده روی پلاک موتور را با ماکزیمم جریان خروجی اینورتر مقایسه نمایید. جریان موردنیاز کاربرد باید کمتر از بیشترین جریان خروجی اینورتر باشد. علاوه بر این موتورهایی با راندمان پایین، جریان بیشتری مصرف می‌کنند؛ بنابراین در هنگام خرید اینورتر تتا اگر موتور تحت بار کامل از تمام ظرفیت جریان نامی خود استفاده می‌کند و یا ضریب توان (Cos φ) آن کمتر از 0.85 است، باید توان اینورتر را یک پله بالاتر از موتور انتخاب نمایید. در غیر این صورت امکان استفاده از اینورتر هم توان با موتور وجود دارد.
ولتاژ ورودی: به‌طورکلی درایو تتا در دو نوع اینورتر تک‌فاز (220 V) و سه‌فاز (220/380 V) ارائه می‌شود. باتوجه‌به دسترسی محل به برق سه‌فاز یا تک‌فاز و توان موتور باید اینورتر مناسبی را خریداری نمایید. همچنین درصورتی‌که در محل کارگاه امکان افت ولتاژ وجود دارد، باید میزان افت ولتاژ بررسی شده و تدابیر لازم برای رفع یا جلوگیری از آن انجام صورت گیرد؛ در غیر این صورت، عملکرد اینورتر با مشکل مواجه شده و دائماً خطا می‌دهد.
سایر مشخصات موتور: سایر مشخصات موتور شامل فرکانس (Hz)، سرعت خروجی (RPM)، راندمان و … نیز باید با مشخصات اینورتر مقایسه شود.
شرایط محیطی: شرایط محیطی شامل ارتفاع از سطح دریا، دما و رطوبت از جمله مهم‌ترین عوامل هنگام خرید اینورتر تتا است. این درایوها برای کار در ارتفاع 1000 متر از سطح دریا طراحی شده‌اند و با افزایش ارتفاع مقاومت عایقی آن‌ها کاهش‌یافته و در نتیجه ولتاژ و جریان خروجی درایو تغییر می‌کند. دمای محیط نیز باید به‌گونه‌ای باشد که اینورتر امکان خنک‌شدن داشته باشد. یکی دیگر از عوامل محیطی، میزان رطوبت است که باید از اینورتر در برابر آن حفاظت شود. به‌طورکلی پیشنهاد می‌شود از تابلو برق دارای درجه حفاظتی مناسب برای نصب اینورتر تتا استفاده شود.
برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب، خرید، نصب، راه‌اندازی و نگهداری اینورترهای تتا می‌توانید از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید.
دلتا سایت
قیمت اینورتر تتا
قیمت اینورتر تتا در مقایسه با مشخصات فنی، کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش و سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه‌ها، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. البته به دلیل اینکه قیمت تتا باتوجه‌به نرخ دلار محاسبه می‌شود، ممکن است در بعضی موارد اینورترهای ایرانی قیمت کمتر نسبت به این برند داشته باشند. به‌طورکلی عوامل مؤثر بر قیمت اینورتر تتا عبارت‌اند از:

توان اینورتر
نوع منبع تغذیه و ولتاژ ورودی
نوع کاربری و مدل اینورتر تتا
ویژگی‌هایی خاص
قیمت‌هایی درج شده در وب‌سایت کالا صنعتی به‌روز بوده و با مراجعه به صفحه درایو موردنظر علاوه بر بررسی قیمت و مشخصات، می‌توانید خرید خود را انجام دهید. همچنین اگر نیاز به لیست قیمت تتا یا دریافت پیش‌فاکتور دارید، می‌توانید با کارشناسان ما به‌صورت تلفنی در تماس باشید.

موتورگیربکس AC

۱۵ بازديد
الکتروگیربکس که با نام موتورگیربکس یا الکتروموتور گیربکس‌دار نیز شناخته می‌شود، از ترکیب یک موتور و گیربکس صنعتی که به‌صورت مستقیم کوپل شده‌اند، ساخته شده است.
الکتروگیربکس

موتور گیربکس‌ها در انواع مختلفی تولید شده و معمولاً برای کاهش سرعت و افزایش گشتاور استفاده می‌شوند؛ به همین علت ترکیب موتور و گیربکس کاهنده بسیار رایج‌تر از الکترو گیربکس‌های افزاینده است. مهم ترین دلیل استفاده از الکتروگیربکس‌، تطبیق‌پذیری بالای آن‌ها است. یکی از دغدغه‌های همیشگی صنعتگران انتخاب موتور و گیربکس متناسب است و برای این هدف باید مشخصات فنی زیادی از هر دو دستگاه را با یکدیگر مطابقت دهند. اما الکتروگیربکس‌ها، نگرانی‌های مربوط به تطبیق‌پذیری موتور و گیربکس را از بین برده و بسیار قابل‌اطمینان هستند.

انواع الکتروگیربکس
به‌طورکلی انواع الکتروگیربکس را بر اساس ساختار یا عملکرد دسته‌بندی می‌کنند. موتورگیربکس ها بر اساس ساختار موتور به دو گروه:

انواع موتورگیربکس براساس موتور

موتور گیربکس DC
موتورگیربکس AC
و بر اساس ساختار گیربکس به انواع زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

الکتروگیربکس خورشیدی
موتور گیربکس حلزونی
الکترو گیربکس هلیکال
موتورگیربکس سایکلو
انواع موتورگیربکس براساس گیربکس

همچنین بر اساس نحوه عملکرد، الکترو گیربکس‌ها را به دو گروه کاهنده و افزاینده تقسیم‌بندی می‌کنند. در ادامه به معرفی انواع الکتروگیربکس و کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

موتور گیربکس DC

موتور گیربکس DC از جریان الکتریکی مستقیم استفاده نموده و آن را به نیروی مکانیکی با دور و گشتاور خروجی موردنظر تبدیل می‌کنند؛ این موتور گیربکس‌ها توانایی تولید گشتاور بالا با سرعت‌های بسیار پایین را داشته و در کاربردهایی مانند رباتیک، اتوماسیون صنعتی، پمپ، کمپرسور و نوار نقاله استفاده می‌شوند.

موتورگیربکس AC

موتورگیربکس AC، معمولاً از موتورهای القایی استفاده می‌کنند؛ این موتورها بر اساس نوع فاز ورودی به دو دسته الکتروموتور سه‌فاز و تک‌فاز تقسیم‌بندی می‌شود. علیرغم اینکه دسترسی به برق سه‌فاز برای همه امکان‌پذیر نیست، اما استفاده از موتور گیربکس‌های سه‌فاز رایج‌تر است. از این موتور گیربکس‌ها در لوازم‌خانگی، ماشین‌آلات صنعتی کوچک مانند آسیاب، اره نواری، پمپ، سیستم‌های تهویه‌مطبوع، کمپرسور، بالابر، نوار نقاله و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می‌شود.

موتورهای سه‌فاز بازدهی بیشتر و قیمت کمتری نسبت به الکتروموتور تک‌فاز داشته و در نتیجه الکتروموتور گیربکس‌دار سه‌فاز، قیمت کمتر و گشتاور بالاتری دارد؛ این نوع موتور گیربکس در کاربردهای سنگین مانند فن و دمنده‌های صنعتی، آسانسور، تصفیه‌خانه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی سنگین به کار می‌رود.

الکتروگیربکس خورشیدی

الکتروگیربکس خورشیدی راندمان و دقت بسیار بالایی دارد و امکان کاهش دور خروجی تا سرعت‌های بسیار کم را نیز ارائه می‌دهد. از این الکتروگیربکس در شریدرهای صنعتی، صنایع فولاد، صنایع نورد، میکسر، دستگاه‌های حفاری و … استفاده می‌گردد.

موتور گیربکس حلزونی

موتور گیربکس حلزونی در مدل‌های مختلفی تولید و ارائه می‌شوند؛ این دستگاه‌ها به دلیل ابعاد کوچک، زاویه شفت‌ها، خود قفل‌شوندگی گیربکس حلزونی، تعمیر و نگهداری آسان و قیمت مناسب در طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند.

الکترو گیربکس هلیکال

الکتروگیربکس هلیکال به 4 دسته زیر تقسیم می‌شود:

الکتروگیربکس هلیکال شفت مستقیم
الکتروگیربکس بول هلیکال
الکتروگیربکس هلیکال آویز
الکتروگیربکس هلیکال شفت موازی
همه انواع گیربکس هلیکال، به‌صورت الکترو گیربکس نیز در دسترس هستند و در کاربردهایی که نیاز به گشتاور و راندمان بالایی دارند استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای الکترو گیربکس هلیکال عبارت‌اند از:

همزن‌های صنعتی
نوار نقاله
الواتور
راهبر جرثقیل‌های سقفی
خردکن‌های معدن
دستگاه‌های بالمیل
صنایع شیمیایی
صنایع غذایی
معادن
صنایع ذوب‌آهن و فولاد
صنایع پلاستیک
صنایع سیمان
صنایع خوراک دام و طیور
کارخانه‌های آسفالت
و …
موتورگیربکس سایکلو

موتورگیربکس سایکلو، بر خلاف سایر گیربکس‌های صنعتی از چرخ‌دنده استفاده نمی‌کنند؛ این الکتروگیربکس شوک‌پذیری بسیار بالایی داشته و جزو گیربکس‌های بدون لقی (Zero Backlash) به شمار می‌روند. بیشترین کاربرد موتورگیربکس سایکلو در دستگاه‌های حفاری و میکسرهای صنعتی است.

مزایای موتور گیربکس
از جمله مزایای موتور گیربکس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

الکتروگیربکس ها نیازی به ترازکردن و کوپلینگ ندارند؛ در نتیجه تلفات انرژی در این مراحل نیز رفع شده و از خرابی بلبرینگ‌ها و موتور جلوگیری می‌شود. به دلیل طراحی بهینه‌تر چرخ‌دنده‌ها در الکتروگیربکس ها، انتقال گشتاور و دور با راندمان بالاتری انجام می‌گیرد.
در حالت عادی انتخاب موتور و گیربکس متناسب، نیاز به‌صرف وقت و بررسی مشخصات فنی زیادی دارد؛ اما الکتروگیربکس ها تطبیق‌پذیری بالایی داشته و با اطمینان خاطر بیشتری می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.
موتور گیربکس‌ها عمر مفید طولانی‌تری داشته و میزان خرابی آن‌ها کمتر است.
معایب موتور گیربکس
علی‌رغم مزایای بسیار الکتروگیربکس ها، استفاده از این دستگاه‌ها معایبی نیز دارند؛ از جمله معایب موتور گیربکس عبارت‌اند از:

تعمیر و نگهداری سخت‌تر: موتور گیربکس‌ها از چرخ‌دنده‌ها و واسطه‌های خاصی استفاده می‌کنند؛ به همین علت تعمیر و نگهداری آن‌ها تا حدی پیچیده‌تر و سخت‌تر از دستگاه‌های مشابه است.
طراحی پیچیده‌تر: به دلیل طراحی پیچیده‌تر الکتروگیربکس ها، عیب‌یابی آن‌ها نیز دشوارتر است.
۶ نکته مهم در انتخاب الکتروگیربکس
برای انتخاب الکتروگیربکس مناسب یک کاربرد، باید نکات و عوامل مختلفی را در نظر گرفت؛ ۶ نکته مهم در انتخاب الکتروگیربکس عبارت‌اند از:

توان موتور: توان الکتروگیربکس باید متناسب با توان موردنظر کاربرد باشد تا علاوه بر برآورده‌ ساختن نیازها، آسیبی به الکتروگیربکس یا تجهیزات مرتبط وارد نشود.
سرعت موتور: برای دستیابی به سرعت موردنظر کاربرد، باید موتور گیربکس با سرعت صحیح انتخاب شود.
نسبت تبدیل گیربکس: علاوه بر سرعت ورودی موتور، نسبت تبدیل نیز برای دستیابی به سرعت خروجی مورد نیاز کاربرد نقش مهمی ایفا می‌نماید.
نوع گیربکس: یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب الکتروگیربکس، نوع گیربکس است که باتوجه‌به مشخصات فنی دستگاه و نیازهای کاربرد انتخاب می‌شود.
شرایط محیطی: شرایط محیطی مانند دما، رطوبت و گردوغبار نیز از جمله نکات مهم در انتخاب الکتروگیربکس ها هستند.
هزینه: در نهایت، پس از بررسی مشخصات فنی دستگاه، باید بر اساس بودجه موتور گیربکس مناسبی را انتخاب و خریداری نمایید.
البته مشخصات فنی دیگری مانند میزان کارکرد دستگاه، تحمل بار شعاعی و محوری، نحوه قرارگیری محورها نسبت به هم و برند سازنده نیز از جمله عوامل مهم در انتخاب موتور گیربکس هستند.

نحوه نصب موتورگیربکس
موتورگیربکس‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هریک ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. در ادامه به برخی از مشخصات فنی و ویژگی‌های موتورگیربکس می‌پردازیم.
ورود به کالاصنعتی
1) موقعیت نصب موتورگیربکس: الکتروگیربکس باتوجه‌به نوع خروجی در 6 حالت مختلف نصب می‌شود. موقعیت نصب الکتروگیربکس را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. بر اساس موقعیت نصب موتورگیربکس، باید موقعیت ترمینال موتور، موقعیت نصب کابل‌های منبع تغذیه به ترمینال الکتروموتور و موقعیت سوپاپ روغن گیربکس مشخص شود.

موقعیت نصب الکتروگیربکس

2) موقعیت ترمینال موتورگیربکس: ترمینال موتور گیربکس در موقعیت‌های مختلفی روی الکتروموتور نصب می‌شود. موقعیت ترمینال باید بر اساس وضعیت و موقعیت نصب موتورگیربکس انتخاب شود.

موقعیت قرارگیری ترمینال موتور

3) موقعیت نصب کابل‌های منبع تغذیه به ترمینال الکتروگیربکس: جهت ورودی کابل‌های فاز به ترمینال موتور گیربکس در چهار حالت مختلف طراحی می‌شود؛ باتوجه‌به وضعیت نصب موتور گیربکس و سایر تجهیزات باید موقعیت نصب کابل‌ها را نیز به‌درستی انتخاب نمایید.

موقعیت اتصال کابل های منبع تغذیه (سه فاز) به الکتروگیربکس

4) موقعیت سوپاپ هوا، پیچ بررسی و تخلیه روغن الکتروگیربکس: معمولاً هر گیربکس دارای یک ولو تنفس، یک پیچ برای بررسی وضعیت روغن و یک پیچ برای تخلیه روغن گیربکس است. هنگام انتخاب الکتروگیربکس و وضعیت نصب آن به موقعیت قرارگیری این سه قسمت نیز توجه نمایید.

بهترین برندهای الکتروموتور گیربکس دار
بهترین برندهای الکتروموتور گیربکس دار موجود در بازار ایران عبارت‌اند از:

بهترین برنهای الکتروموتور گیربکس دار

الکتروگیربکس SEW: موتور گیربکس هلیکال شافت مستقیم SEW (سری R)، بول هلیکال (سری K)، هلیکال آویز (سری F) و موتور گیربکس حلزونی SEW (سری S).
موتور گیربکس SITI ایتالیا: موتور گیربکس حلزونی SITI (سری U/I/MD)، موتور گیربکس هلیکال شافت مستقیم سیتی (سری NLH)، بول هلیکال یا پینیون کرانویل (سری BH)، هلیکال آویز یا شفت موازی (سری PD)، موتور گیربکس خورشیدی سیتی (سری NRG)، الکتروموتور گیربکس دار دور متغیر سیتی، دینام گیربکس دار صنعتی سنگین (سری PL).
الکتروموتور گیربکس دار ایلماز ترکیه: موتور گیربکس هلیکال مستقیم پایه‌دار ایلماز (سری M)، هلیکال شفت مستقیم فلنج دار (سری N)، بول هلیکال (سری KR)، هلیکال آویز (سری DR)، الکتروموتور گیربکس دار حلزونی ایلماز (سری E)، موتور گیربکس مخصوص وینچ ایلماز (سری VR).
گیربکس شریف: الکتروگیربکس هلیکال شفت مستقیم طرح وم شریف (سری G)، دینام گیربکس دار هلیکال مستقیم طرح SEW شریف (سری R)، دینام گیربکس دار بول هلیکال شریف (سری K)، هلیکال آویز (سری F) و دینام گیربکسی حلزونی شریف (سری S).
موتور گیربکس پارس گرجی: الکتروموتور گیربکس دار هلیکال مستقیم طرح VEM پارس گرجی (سری G)، هلیکال مستقیم طرح SEW (سری R)، بول هلیکال (سری K) و هلیکال آویز (سری F).
الکتروموتور گیربکس دار شاکرین: موتور گیربکس حلزونی MVF شاکرین، دینام گیربکس دار هلیکال مستقیم (سری SHG) و الکتروگیربکس حلزونی کتابی (سری SHMRV).
الکتروگیربکس پولادین پارت: الکتروموتور گیربکس دار هلیکال مستقیم طرح VEM پولادین پارت (سری G).
دینام گیربکس توکا طرح
الکتروموتور گیربکس دار موتوژن
الکتروموتور موتوژن تبریز یکی از برندهای شناخته شده موتورهای الکتریکی ایرانی است؛ باتوجه‌به کیفیت بالا و قیمت مناسب این موتورها، افراد و صنعتگران زیادی ترجیح می‌دهند از الکتروموتور گیربکس دار موتوژن برای کاربردهای خود استفاده نمایند.

تمامی گیربکس‌های معرفی شده در قسمت قبلی را می‌توانید در وب‌سایت کالا صنعتی با الکتروموتور موتوژن سفارش دهید. برای آگاهی بیشتر در زمینه محاسبات انتخاب موتور و گیربکس مناسب و اطلاع از قیمت الکتروموتور گیربکس‌دار موتوژن با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید.

نتیجه‌گیری
الکتروگیربکس ها با مشخصات متنوع و در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شوند. هریک از این دستگاه‌ها برای کاربرد به خصوصی طراحی شده‌اند و باید به‌درستی انتخاب شوند. در این مقاله به معرفی رایج‌ترین انواع موتور گیربکس و کاربردهای آن‌ها پرداخته و نکاتی را برای انتخاب بهترین الکترو گیربکس بیان کردیم؛ بااین‌وجود اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، با کارشناسان کالا صنعتی تماس گرفته از مشاوره تخصصی رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

برندهای اینورتر تک‌فاز

۱۳ بازديد
آشنایی با اینورتر تک فاز به تک فاز
اینورتر یکی از مهم ترین تجهیزات موجود در اتوماسیون صنعتی و کارگاه های صنعتی می باشد. انتخاب درست بهترین نوع اینورتر متناسب با برق ورودی و خروجی مورد نیاز، همواره یکی از دغدغه های صنعتگران بوده است. اینورتر تک فاز به تک فاز به منظور اتصال الکتروموتور تکفاز به منبع تغذیه تکفاز مورد استفاده قرار می گیرد. اینورتر موتور تکفاز در واقع جزو ساده ترین اینورتر ها می باشند.

اینورتر تک فاز به تک فاز

به صرفه ترین اینورتر خروجی تک فاز کدام است ؟
از جمله بهترین انواع اینورتر تک فاز به تک فاز می توان به اینورتر پنتاکس مدل dsi 200 اشاره کرد. اینورتر تکفاز پنتاکس جزو مقرون به صرفه ترین و در عین حال پرکاربرد ترین اینورتر موتور تکفاز موجود در بازار می باشد. این اینورتر ها ساخت کشور ایران بوده و بسیار پرفروش می باشند. این مدل از اینورتر تک فاز به تک فاز دارای رنج توانی بین 0.5 تا 2 اسب بخار است و همچنین دارای یکسری قابلیت ویژه مثل کی پد جداشونده، ولوم دستی، ورودی و خروجی آنالوگ و شبکه ارتباطی هستند. از جمله پرکاربرد ترین و پرفروش ترین اینورتر برای موتور تک فاز از برند پنتاکس در زیر لیست شده اند:

اینورتر موتور تکفاز پنتاکس سری DSI-200-1K5G1
اینورتر موتور تکفاز پنتاکس سری DSI-200-KY5G1
مزایای استفاده از اینورتر تک فاز به تک فاز

به طور کلی استفاده از انواع اینورتر کمک بسیار زیادی در کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش استهلاک موتور تجهیزات شما می شود. به علاوه شما می توانید با استفاده از نصب یک اینورتر تک فاز به تک فاز ، نحوه کارکرد الکتروموتور خود را با توجه به نیاز خود کنترل کنید. به طور خلاصه استفاده از اینورتر برای موتور تک فاز به شرح زیر می باشد:

کاهش چشمگیر مصرف انرژی
کنترل جریان ورودی به الکتروموتور
کنترل سرعت استارت و استاپ
کاهش فشارهای اضافی و مکانیکی وارد بر الکتروموتور
کنترل سرعت موتور در طول استفاده از الکتروموتور
کنترل شتاب الکتروموتور
عملکرد معکوس
و...
اینورتر تک فاز به تک فاز

قیمت اینورتر خروجی تک فاز

به طور کلی قیمت اینورتر خروجی تک فاز نسبت به بقیه اینورتر ها پایین تر است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت اینورتر خروجی تک فاز از برند پنتاکس ، بین 3 تا 5 میلیون تومان متغیر است با این وجود قیمت اینورتر خروجی تک فاز به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به توان مورد نیاز برای الکتروموتور و قابلیت های اینورتر اشاره کرد به همین جهت پشنهاد می شود تا پیش از اقدام به خرید اینورتر برای موتور تک فاز ، نسبت به یکسری اطلاعات فنی مورد نیاز برای کاربری خود اطلاعات کافی را کسب نمایید. از این رو می توانید با مشاوران ماناموتور به صورت 24 ساعته و رایگان در تماس باشید.
ورود
اینورتر موتور تک فاز

ماناموتور ارائه دهنده انواع اینورتر تکفاز و سه فاز

شرکت ماناموتور با پشتوانه بیش از یک دهه فعالیت در صنعت تجهیزات الکترونیکی و اتوماسیون صنعتی ، ارائه دهنده طیف وسیعی از انواع برند های اینورتر تک فاز و سه فاز می باشد. این اینورتر ها در برند های مختلفی از جمله دلتا ، سانیو ، نیتز ، مس پاور ، پنتاکس ، ال اس ، زیمنس ، یاسکاوا ، پرتو صنعت ، زیما ، آیمستر ، هایتک و... موجود می باشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از موجودی و قیمت انواع اینورتر با کارشناسان ما در ماناموتور در تماس باشید.
منبع مطالب




پمپ کله گلابی 2 پروانه خودمکش پنتاکس سری CAB چیست

۱۶ بازديد
پمپ پنتاکس کله گلابی که با عناوینی مانند پمپ کوزه‌ای و پمپ خمره‌ای هم شناخته می‌شود یکی از پرکاربردترین پمپ‌های خودمکش در صنعت است که برای انتقال سیالات با ویسکوزیته و دمای متفاوت به کار می‌رود. این پمپ با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته خود باعث افزایش بازدهی، کاهش مصرف انرژی و دوام بیشتر نسبت به مدل‌های مشابه شده است. پمپ‌ پنتاکس به عنوان قلب تپنده فرآیندهای صنعتی محسوب می‌شوند و کاربرد فراوانی در صنایع و به‌خصوص کشاورزی دارند.

اهمیت و کاربرد پمپ پنتاکس کله گلابی
پمپ‌های خودمکش پنتاکس کله گلابی یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع پمپ‌های صنعتی به شمار می‌روند. این پمپ‌ها با بهره‌گیری از طراحی هوشمندانه و استفاده از مواد باکیفیت، توانسته‌اند کارایی و اطمینان‌پذیری لازم را برای انتقال انواع سیالات در شرایط سخت محیطی فراهم کنند. پمپ‌های پنتاکس در صنایع مختلفی همچون نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع غذایی و دارویی، صنایع شیمیایی و تصفیه آب و فاضلاب و کشاورزی کاربرد فراوانی دارند. خودمکش بودن این پمپ‌ها باعث شده نصب و راه‌اندازی آن‌ها آسان باشد و نیاز به تجهیزات اضافی دیگری نداشته باشد.

انواع پمپ پنتاکس کله گلابی
پمپ‌های پنتاکس کله گلابی بسته به نوع کاربرد و شرایط فنی مورد نیاز، به دو دسته اصلی 50 هرتز و 60 هرتز تقسیم می‌شوند. همچنین هر دو دسته فوق در نوع موتور تک‌فاز و سه‌فاز تولید می‌شوند که با توجه به نیاز پروژه‌های مختلف قابل انتخاب است.

قیمت پمپ پنتاکس کله گلابی
قیمت پمپ‌های پنتاکس بسته به مشخصات و ویژگی‌های فنی هر مدل متغیر است. عواملی نظیر ظرفیت و دبی پمپ، فشار و هد پمپاژ، نوع مواد به کار رفته در ساخت، ولتاژ موتور، دامنه دمایی مجاز، میزان صدا و ارتعاش و سایر ویژگی‌های فنی هر مدل بر قیمت نهایی آن تاثیر مستقیم دارند. به طور کلی پمپ‌های با ظرفیت و توان بالاتر که توانایی پمپاژ حجم زیادی از مایعات را با فشار بیشتر و در محدوده وسیع‌تری از دماها دارند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. همچنین پمپ‌های سفارشی‌سازی شده برای نیازهای خاص و کاربردهای ویژه نیز گران‌تر تمام می‌شوند.

در مجموع انتخاب پمپ با قیمت مناسب بستگی به شرایط و نیاز پروژه و همچنین بودجه در نظر گرفته شده دارد که با مشورت کارشناسان فنی می‌توان بهترین گزینه را انتخاب نمود.

نکات مهم در انتخاب و خرید پمپ پنتاکس کله گلابی
در انتخاب و خرید پمپ پنتاکس کله گلابی، در نظر گرفتن نکات زیر حائز اهمیت است:

بررسی دقیق نیاز سیستم و شرایط کاری: شامل مشخصات سیالی که قرار است پمپاژ شود، میزان دبی و فشار مورد نیاز و دمای عملیاتی
توجه به کیفیت و استانداردهای ساخت پمپ؛ انتخاب برندهای معتبر
بررسی خدمات پس از فروش از جمله گارانتی، سرویس و قطعات یدکی
مقایسه قیمت نهایی شامل هزینه حمل، نصب و راه‌اندازی
اطمینان از وجود گواهی‌نامه‌های استاندارد مرتبط
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/838/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3-pentax/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%DA%A9%D9%84%D9%87-%DA%AF%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-2-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D9%85%DA%A9%D8%B4-%D9%BE%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-cab

شناخت تعویض بلبرینگ الکتروموتور

۱۷ بازديد
بلبرینگ چیست؟
بلبرینگ از انواع یاتاقان تماسی غلتشی می باشد و کاربرد آن در کاهش اصطکاک بین دو سطح است. در واقع کار بلبرینگ تحمل بارهای وارد شده به محورهای دورانی است. بلبرینگ در انواع الکتروموتور بین محور روتور و استاتور قرار می گیرد. بلبرینگ دارای دو طوقه است که یکی ثابت است و به یاتاقان استاتور جفت شده است و طوقه دوم متحرک است و روی محور روتور نصب می گردد.

تعویض بلبرینگ دینام و الکتروموتور سه فاز
تعویض بلبرینگ دینام و الکتروموتور سه فاز
بخش های مختلف بلبرینگ
رینگ
ساچمه داخلی
ساچمه خارجی
بوش و کاسه نمد
قفسه


دلایل خرابی بلبرینگ الکتروموتور چیست؟
ساچمه ها و طوقه های یک بلبرینگ از آسیب پذیرترین بخش های آن است. فشار بیش از حد ساچمه ها را خرد کرده که بر عملکرد طوقه ها تاثیری منفی دارد. که میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

گردش روان طوقه ها بر روی هم را مختل می کند.
طوقه ها در گردش سر و صدا دارند.
در نظر داشته باشید که اگر بین ساچمه ها و طوقه ها روغن نباشد، سر و صدا در طوقه ها ایجاد می شود که باید روغن کاری شوند تا مشکل برطرف شود. همچنین دلایل دیگر خرابی بلبرینگ را در زیر قید کرده ایم.

نصب نادرست بلبرینگ
تعمیر و نگهداری نادرست بلبرینگ
آب بندی غیر اصولی
گشتاور و سرعت بیش از حد
زنگ زدگی و خوردگی بلبرینگ
بوجود آمدن سایش و کچلی در بلبرینگ
ترک و لب پریدگی روی بلبرینگ
گیرپاژ
دندانه ایی شدن بلبرینگ
ایجاد حفره الکتریکی
همچنین بخوانید: آموزش سیم پیچی الکتروموتور سه فاز

تعویض بلبرینگ الکتروموتور سه فاز
تعویض بلبرینگ قدیمی یا معیوب کاری زمان بر است. هنگامی که زمان طولانی کار کرده و محکم به شفت متصل شده است.
بهترین روش برای بازکردن بلبرینگ الکتروموتور استفاده از کش پول است که به اکسل، رینگ داخل و محفظه آسیب نمیزند.
پولی کش یا فولی کش از دو یا سه فک محکم در اطراف بلبرینگ برای ایجاد نیروی یکنواخت و کم کردن مقاومت در مقابل اصطکاک استفاده می کند. بعضی از پولی کش های هیدرولیک دارند و برای الکتروموتور کوچک و متوسط استفاده نمی شوند. توجه داشته باشید که نیاز به مهارت کافی برای استفاده از این ابزارها دارید تا به محور موتور آسیبی وارد نشود.

بلبرینگ
بلبرینگ
ابزار تعویض بلبرینگ الکتروموتور سه فاز
برای تعویض بلبرینگ الکتروموتور سه فاز چه ابزارهایی لازم است. سه گروه ابزار را می توان نام برد.



مکانیکی
هیدرولیکی
گرمایی
همچنین دو مدل آچار گلویی خاردار و گلویی سنگین کار از دو ابزار مکانیکی مهم در تعویض بلبرینگ می باشند.



آچار گلویی خاردار
بلبرینگ در الکتروموتور سه فاز
آچار گلویی سنگین کار
همه پمپ و مهره های هیدرولیک، ابزار هیدرولیک برای پیاده کردن و نصب بلبرینگ هستند. حتما دقت کنید که روغنی که برای پمپ هیدرولیک استفاده می کنید باید رقیق باشد و ویسکوزیته آن بالا نباشد.



پمپ هیدرولیک
پمپ هیدرولیک


مهره های هیدرولیک
مهره های هیدرولیک


از ابزارهای تعویض بلبرینگ گرم کن ها هستند که بنا بر ابعاد بلبرینگ به دو دسته تقسیم می شود. صفحات داغ برای بلبرینگ های کوچک و گرمکن های القایی برای بلبرینگ های بزرگ.

گرمکن القایی
گرمکن القایی


برای گرم کردن بلبرینگ دمای مناسب تا 120 درجه سانتی گراد است و توجه کنید که اگر مدل بلبرینگ از نوع ZZ و RS2 باشد نباید آن را گرم کنیم.

همچنین بخوانید: دستورالعمل عمومی راه اندازی و نگهداری الکتروموتور



نکته مهم در نصب بلبرینگ
توجه داشته باشید قبل از نصب بلبرینگ جدید علت خرابی بلبرینگ قدیمی را از جهات مختلف مانند خوردگی، ذرات آب، گرد و خاک بررسی نمایید. با بررسی دقیق علت مشکل بلبرینگ قبلی می توانید از خرابی بلبرینگ جدید پیشگیری نمایید.

بیشتر بخوانید : 8 فاکتور موثر در عملکرد گریس و روانکار بلبرینگ

مراحل تعویض بلبرینگ الکتروموتور سه فاز
دستگاه را از برق کشیده و الکتروموتور را جدا کنید.
با آچار فن و درپوش فن را از الکتروموتور جدا کنید. پیچ و مهره را نیز شل و جدا کنید. در پوش را کنار بگذارید تا فن زیر آن را مشاهده نمایید. با یک پیچ گوشتی یا آچار فن را از بدنه اصلی موتور جدا کنید. اگر پیچ ها خیلی سفت شده اند، روغن کاری کنید تا بتوانید راحتتر آن ها را جدا کنید.
بالای در پوش های انتهای الکتروموتور و محفظه اصلی را در امتداد درزهای علامت گذاری کنید. درپوش انتهای محفظه فلزی که از قطعات الکترونیکی داخلی موتور محافظت می نمایند. درزهای بین درپوش انتهایی و بدنه اصلی موتور را پیدا کنید. با ماژیک خط بکشید تا از روی درزها عبور کند. به این شکل که در زمانی که در پوش انتهایی را مجدد نصب می کنید، علائم را در یک خط بگذارید.
مهره ها را از میله های نگهدارنده باز کنید. میله های نگهدارنده، در پوش انتهایی الکتروموتور را نگه می دارند. با آچار چهار مهره هر درپوش انتهایی را شل کنید.
میله های نگهدارنده را از موتور بیرون بکشید. بعد از برداشتن تمامی مهره ها، یکی از پیچ ها را در سرپوش انتهایی با دست نگهدارید و میله نگهدارنده را با دقت از الکتروموتور بیرون آورید. حال مابقی پیچ ها را به ترتیب بردارید.
با چکش ضربه ایی به درپوش انتهایی موتور ضربه وارد کنید. چکش ضربه ایی ابزاری است که با لاستیک پوشیده می شود. در استفاده از چکش ضربه ایی آسیب و یا فرورفتگی ایجاد نمی شود. لبه چکش روی درز سرپوش انتهایی پشت سوراخ مهره بالا سمت چپ قرار داده و چند بار آرام ضربه بزنید تا شل شود. به سوراخ پایین سمت راست بروید و با چکش ضربه بزنید. به سرپوش انتهایی ضربه تا بیرون بیاید. حال در طرف دیگر هم همین کار را انجام دهید.


نحوه باز کردن بلبرینگ
شفت یا شافت موتور را با اسپری چربی گیر تمیز کنید. اسپری کنید چند ثانیه صبر کنید و با پارچه آن را تمیز کنید.
پولی کش (فولی کش) را در پشت بلبرینگ محکم کنید. بلبرینگ نقره ایی حلقوی شکل وصل شده به یک سر شافت را مشخص نمایید. مرکز پولی کش را در انتهای شفت قرار دهید تا پیچ آن به بلبرینگ برسد. دستگیره پیچ را چرخانده تا فک ها باز شوند و بلبرینگ داخل آن قرار گیرد. دستگیره را محکم نمایید تا فک ها در اطراف بلبرینگ بسته شوند. اطمینان حاصل کنید که نوک فک با حلقه داخلی بلبرینگ تماس دارد، تا به الکتروموتور سه فاز آسیبی نرسد.

انواع فولی کش

دستگیره پولی کش را با آچار بچرخانید تا بلبرینگ از شافت بیرون کشیده شود. دستگیره را در انتهای پولی کش به پیچ وسط وصل است، بگذارید. دستگیره را با آچار نگهداشته و در جهت عقربه ساعت بچرخانید. به همان شکل که دستگیره را محکم می کنید، پیچ مرکزی بلند تر می شود و بلبرینگ را از محور خارج می نماید. ادامه بدهید دستگیره را بچرخانید تا بلبرینگ راحت خارج شود.
چنانچه متوجه شدید بلبرینگ حرکت نمی کند، سعی نمایید شفت را با روغن چرب کنید تا به شل شدن و حرکت نرم تر کمک کند. اگر زمانی که دستگیره را می چرخانید، محور موتور هم چرخش دارد. محور را با آچار یا دست نگه دارید. چون امکان دارد دستگاه پلی کش درست کار نکند.

ورود

نحوه کار فولی کش ( پولی کش )



همچنین بخوانید:‌ دلایل خرابی الکتروموتور و روش پیشگیری



آموزش نصب بلبرینگ جدید
برای نصب بلبرینگ جدید ابندا بلبرینگ جدید را گرم کنید. سپس بلبرینگ را روی شفت فشار دهید تا به واشر برسد. پس از گرم شدن بلبرینگ، میله گرم کننده را با دقت بیرون آوردید و کنار بگذارید. بلبرینگ خود را برداشته و آن را روی شافت دو سر الکتروموتور هدایت کنید.حالا بلبرینگ را تا انتها روی شفت قرار دهید و فشار دهید تا به واشر بچسبد و محکم شود.
در انتها الکتروموتور سه فاز را در دستگاه دوباره نصب نمایید و برق را وصل کنید.

منبع مطالب