کوپلینگ شبکه ای

آشنایی با تجهیزات صنعتی

کوپلینگ شبکه ای

۱۷ بازديد
در صنعت و کارگاه ها هنگامی که می خواهند شفت دو دستگاه برای مثال پمپ و الکتروموتور را به یکدیگر متصل کنند، از قطعاتی رابط استفاده می کنند. پر مصرف ترین قطعه برای این کاربرد، کوپلینگ است. کوپلینگ دو شفت را به یکدیگر متصل می کند و نیرو و گشتاور را از یک شفت به شفت دیگر انتقال می دهد. کوپلینگ ها به دو دسته کلی صلب و انعطاف پذیر تقسیم می شوند. کوپلینگ های صلب کاربرد کمترین دارند و از لحاظ قیمتی نیز ارزان تر هستند. از طرفی کوپلینگ انعطاف پذیر به دلیل خاصیت های بی نظیری که دارد و ویژگی های خود بسیار پرکاربرد هستند و می توانند در اکثر کاربردها و محیط های متفاوت استفاده شوند. کوپلینگ انعطاف پذیر انواع متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی انواع کوپلینگ انعطاف پذیر به همراه بررسی ویژگی ها و کاربردهای این کوپلینگ ها پرداخته شده است. شما می توانید برای دریافت قیمت کوپلینگ، مشاوره تخصصی رایگان و انتخاب مناسب ترین کوپلینگ برای کاربرد خود با کارشناسان کالا صنعتی تماس بگیرید.
کالاصنعتی
انواع کوپلینگ انعطاف پذیر
به طور کلی کوپلینگ انعطاف پذیر به دو دسته فلزی و الاستومری تقسیم می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها، اجزا خاصی است و هرکدام برای مصارفی خاص استفاده می شوند. در ادامه به بررسی کامل انواع کوپلینگ انعطاف پذیر (فلزی، الاستومری) و ویژگی آن ها پرداخته می شود.

انواع کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی
تمام اجزا کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی، از فلز است و هیچ عنصر الاستومری در ساختار این کوپلینگ نمی باشد. کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی با نام کوپلینگ مکانیکی نیز در بازار شناخته می شود. کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی دارای انواع متفاوتی هستند که در شکل زیر نشان داده شده اند و در ادامه به بررسی هر کدام پرداخته می شود.

کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی 

1) کوپلینگ دنده ای
کوپلینگ دنده ای متشکل از دو هاب با دندانه های خارجی است که دندانه ها روی یک بوش یک یا دو تکه متصل می شوند. در این کوپلینگ ها گشتاور از یک هاب به وسیله بوش به هاب مقابل منتقل می‌شود. کوپلینگ دنده ای باید به صورت مداوم روانکاری شود. در جدول زیر مشخصات این کوپلینگ انعطاف پذیر آورده شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.