لوله کشی پمپ آب

آشنایی با تجهیزات صنعتی

لوله کشی پمپ آب

۱۰ بازديد
افزایش جمعیت شهرنشینی و تراکم جمعیت در یک منطقه همچنین ساخت ساختمان های مرتفع، مشکلات کمبود فشار آب را باعث شده است. برای رفع چنین مشکلی استفاده از پمپ چاره کار است. یکی از انواع پمپ که قابلیت افزایش فشار آب در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری دارد، پمپ آب خانگی است. همانطور که اکثر تجهیزات مکانیکی و برقی نیاز به نصب با رعایت اصول ویژه ای دارند، نصب پمپ آب خانگی نیز باید مطابق با مقرراتی و رعایت نکاتی انجام شود که در مقاله دیگر بطور کامل به آن پرداخته شده است. یکی از مراحل مربوط به نصب، لوله کشی پمپ آب است. در سیستم پمپاژ آب در کنار پمپ آب خانگی وسایل دیگری استفاده می شوند، از جمله مخزن ذخیره و تجهیزات کنترلی و شیرآلات. اتصال اجزای سیستم پمپاژ آب به یکدیگر توسط مسیرهای لوله کشی باید انجام شود و انجام صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. لوله کشی پمپ آب مانند مسیر حرکت یک ماشین در شهر می باشد، با اینکه راننده می تواند چندین مسیر را برای رسیدن به مقصد طی کند اما انتخاب بهترین و کوتاه ترین مسیر اولویت دارد. لوله کشی پمپ آب نیز باید بدون خم و زانویی های بیش از حد باشد تا کمترین افت فشار را در مسیر ایجاد کند. در این مقاله کالاصنعتی به نحوه لوله کشی پمپ آب پرداخته خواهد شد، با ما همراه باشید.
روش های لوله کشی پمپ آب
بطور معمول به دو روش لوله کشی پمپ آب انجام می شود. یک روش نصب و لوله کشی پمپ آب بدون مخزن و روش دیگر نصب و لوله کشی پمپ آب با مخزن.

روش نصب و لوله کشی پمپ بدون مخزن
در روش اول پمپ آب مستقیما به لوله خروجی کنتور نصب می شود و مخزنی که آب را ذخیره کند و پمپ بتواند آب را از آن مکش کند، وجود ندارد. در این حالت آب مستقیما از انشعاب آب شهری واردشده به ساختمان توسط پمپ مکیده می شود. این روش یک مشکل بزرگ دارد و آن هم کاهش فشار آب ساختمان های کناری است. به همین دلیل نصب و لوله کشی پمپ بدون مخزن از لحاظ اصولی و قانونی مشکل دارد و ما هم این کار را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. اما با این حال برخی افراد پمپ را بدون مخزن نصب می کنند و مشکلات قانونی را زیر پا می گذارند.

روش نصب و لوله کشی پمپ با مخزن
در روش دوم پمپ آب به همراه مخزن ذخیره نصب می شود، بدین صورت که بعد از کنتور مخزن ذخیره آب نصب می شود و خروجی مخزن به ورودی پمپ آب متصل می شود. با این کار پمپ مکش آب را از مخزن انجام می دهد و دیگر مشکل کاهش فشار ساختمان های کناری اتفاق نمی افتد. این روش درست ترین راه است و در ادامه لوله کشی پمپ آب را برای این حالت شرح خواهیم داد.

مراحل لوله کشی پمپ آب
در مقاله نصب پمپ آب خانگی، نقشه نصب پمپ آب آورده شده بود. اجزای اصلی که در سیستم پمپاژ آب ساختمان ها وجود دارند شامل پمپ آب، مخزن ذخیره آب، شیرآلات، منبع انبساط پمپ و کلید اتومات یا ست کنترل است. اتصال هرکدام از این اجزا توسط لوله کشی انجام می شود. لوله کشی از کنتور ساختمان شروع شده و تا شیرهای خروجی مصرفی ادامه پیدا می کند.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/109/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.